ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-5-8

Ключові слова:

інноваційні технології, ігрові технології, освітній процес, навчальна гра, глобальна мережа, лексична одиниця.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню використання ігрових технологій на заняттях з іноземної мови для удосконалення іншомовної лексичної компетентності студентів філологічних спеціальностей. Мета статті – дослідити потенціал ігрових технологій як засобу удосконалення іншомовної лексичної компетентності студентів філологічних спеціальностей та визначити їх основні структурні елементи. Встановлено, що процес формування іншомовної лексичної компетентності починається з отримання нових лексичних знань і продовжується через розвиток навичок використання вивченої лексики у контексті. Визначено, що навчальна гра в системі іншомовної підготовки – це структурована діяльність, котра передбачає досягнення поставлених навчальних цілей, має чітку структуру, визначені етапи та прогнозований результат. Виокремлено такі основні елементи навчальних ігор в освітньому процесі, як-от: мета – кожна гра повинна мати чітку й точну навчальну мету, яка відповідає цілям, котрі гравець має намір досягти наприкінці гри; правила – кожна гра повинна містити вимогливий елемент, а саме набір правил, які пояснюють гравцям, як грати; конкуренція – конкуренція відіграє вирішальну роль у визначенні успіху заняття; завдання – гра повинна мати відповідний рівень складності, який максимально вичерпує можливості гравця; уява – гра стимулює творчі здібності студентів, що, своєю чергою, посилює їхній внутрішній потяг і бажання вчитися; розваги – гра повинна містити помітний аспект насолоди та задоволення. Проаналізовано переваги використання ігор у викладанні іноземної мови: розвиток взаємодії студентів – в ігровому процесі розвиваються навички міжособистісного спілкування та вміння вирішувати поставлене завдання під час гри; покращення якості засвоєння мови – в процесі гри студенти активно залучаються до дій, а відповідно краще засвоюють нові лексичні одиниці, оскільки лише за умови формулювання чіткого висловлювання можлива перемога в грі; підвищення успішності студентів – реалізується завдяки застосуванню ігор різного типу, котрі передбачають розвиток навичок аудіювання, говоріння, читання та письма.

Посилання

Вишневський О. І. Методика навчання іноземних мов: навч. посіб. 2-ге вид., переробл. та допов. Київ: Знання, 2011. 206 с.

Волох С. В. Використання ігрових технологій на практичних заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. Актуальні питання іноземної філології. 2020. №12. С. 33–41.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Наук. редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С.Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

Коваль Т. І. Інтерактивні технології навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. №6 (26). 291 с.

Кукса Б. Актуальність проблеми взаємопов‘язаного навчання монологічного мовлення і письма з використанням мультимедійних засобів майбутніх учителів англійської мови. Науковi записки Сер.: Філологічні науки. 2015. Вип. 89. С. 301–303.

Смоліна С. В. Методика формування іншомовної лексичної компетенції. Іноземні мови. 2010. № 4. С. 16–23.

Чернищук Ю. І. Використання ігрових технологій при вивченні іноземних мов як інструмент компетентнісно-орієнтовного навчання у ВНЗ. Інноваційна педагогіка. 2022. Випю 44. Т. 2. С. 47–50.

Шмідт В. В. Етапи формування іншомовної лексичної компетенції студентів немовних спеціальностей. Наукові праці. 2009. Вип. 95. Т. 108. С. 141–145.

Alemi M. Educational games as a vehicle to teaching vocabulary. The Modern Journal of Applied Linguistics. 2010. Vol. 2 (6). Pp. 425–438.

Beavis C. Video games in the classroom. Developing digital literacies. Practically Primary. 2012. № 17 (1). Рр. 61–63.

Hladonik G. V. Video Games as Language Learning Tools. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 33. Т. 2. С. 139–145.

Iten N., Petko D. Learning with serious games: Is fun playing the game a predictor of learning success. British Journal of Educational Technology. 2013. Vol. 47 (1). Pp. 98–113.

Lukianenko V. The Advantages of Using Games in Foreign Language Teaching and Learning. URL: http://interconf.fl.kpi.ua/node/1271 (дата звернення: 22.09.2024).

Nguyen V. D., Nguyen T. N., Bui N. B. Using Educational Games in Teaching English as a Foreign Language. International Journal of English Language Studies. 2024. № 6 (2). Рр. 105–110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-07

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ