СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2023-2-5Ключові слова:
соціокультурний аспект, комунікативна компетенція, полікультурний викладач, іноземна мова, культура спілкуванняАнотація
У роботі розглянуто соціокультурний аспект викладання іноземної мови для студентів-іммігрантів в контексті знайомства з культурою країни, її історією, соціокультурними традиціями, особливостями національного бачення світу народом-носієм. Викладання іноземних мов базується на використанні кумулятивної функції, у якій мова виступає зв’язною ланкою між поколіннями, сховищем і засобом передачі позамовного колективного досвіду, оскільки мова не тільки відображає сучасну культуру, але і фіксує її попередній стан. Виокремлено етапи формування соціокультурних компетенцій, які розглядаються як можливість застосовувати полікультурні знання, навички та цінності в процесі міжкультурної комунікації в певних конкретних життєвих ситуаціях з метою формування толерантного ставлення до інших людей. Підкреслюється необхідність підготовки полікультурного педагога-спеціаліста до оволодіння відповідними соціокультурними компетенціями з метою сприяння інтелектуальному зростанню студентів та розвитку особистості.
Посилання
Бахов І.С. Тенденції розвитку полікультурної освіти у професійній підготовці фахівців Канади і США (друга половина ХХ – початок ХХ1 ст.) : дис…. доктора пед.. … наук : 13.00.04. Київ, 2017. 644 с.
Canale M. & Swain M. Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1980. pp. 1–47.
Chomsky N. Aspects of the theory of syntax. Cambridge, MA : MIT Press, 1965.
Handford M. Developing socio-cultural competence in the ESL classroom. Nottingham Linguistic Circular, 17, 2002. pp. 1–16.
Hymes D.H. On communicative competence. In J.B. Pride & J. Holmes (Eds. Sociolinguistics. Harmondsworth, England: Penguin Books, 1972.
Ladson-Billings G. The dreamkeepers. San Francisco, CA : Jossey-Bass, 1994.
Leavitt R. L. Developing Cultural Competence in a Multicultural World. Part 1. PT Magazine, 10(12), 2002. pp. 36–48.
8. Lee J. S. & McChesney B. Discourse Completion Tasks: A teaching tool for developing sociocultural competence. English Language Teaching, 54 (2), 2000. pp. 161–168.
McCafferty S. G. & Ahmed M. K. The Appropriation of Gestures of the Abstract by L2 Learners. In J. P. Lantolf (Ed.), Sociocultural Theory and Second Language Learning. UK : Oxford University Press, 2004. pp. 199–218.
Milrud V.P. Competence in language learning. Foreign Languages in School, 7, 2004. pp. 31–35.
Samovar L., Porter R. & Jain N. Understanding intercultural communication. Belmont, CA : Wadsworth, 1981.
Saville-Troike M. The ethnography of communication. In S.L. McKay & N.H. Hornberger (Eds.), Sociolinguistics and language teaching. Cambridge : Cambridge University Press, 1996.